2 Haziran 2010 Çarşamba

DAMIZLIK


















Arıcılıkta damızlık nasıl olmalıdır ? Nedir ? Ne değildir ? bu sorular sıklıkla sorgulanmaktadır.

Ve herkes damızlık diyerek kullandığı kaynaktan büyük beklenti ummaktadır.

Yöresel flora ve iklimle örtüşebilmesi de en mühim nokta olduğu hatırdan çıkarılmamalıdır.

Damızlık denen anacı herkes kullanabildiği kadar memnuniyet duyacaktır.



Geçen sene damızlık adıyla istemiş olduğum saf kafkas ana arı temmuz 2009 itibariyle elime ulaşmıştı.


Kafesi elime aldığımda ona şunları söyledim ;


*Seninle tanışalı uzun seneler olmuştu, ilk tuttuğum çerçeve yine sendendi. Ve seni çok iyi tanıyorum.


* Sana çokta özel davranmayacağım, şu anda 1 çerçeve arı ve 3 çerçeveyle kovana vereceğim.


*Kışın daraltma bölme denen malzemeyi benden bekleme vermeyeceğim.


*Güzellik losyonu sayabileceğin asitleri senin tenine değdiremem ve koklatamam hiç bekleme. Senede defalarca duyacağın uygulamaları hiç göremeyeceksin.


* Nisan ortasından sonra besleme göremeyeceksin ona göre.


* Ballığa çıkarmak için kuluçkalıktan çerçeve çekemem ister çık , ister çıkma sana kalmış.


*Ya olduğun gibi görün, ya göründüğün gibi ol. Şanına yakışır davran.


Nihayetinde 1 haziran itibariyle yukarıda görünen hale geldiler, 20 çerçeve dolu haldeler belki anlaşmada yok diye Nisan ayında bir çerçeve kapalısını aldım.


İlginç olan aynı memlekette olsak dahi ballığa dahi çıkamamasından yakınmaları yokmu akıl sır ermiyor. Anlatılanların daha ötesinde. Özellikle performansını balda görmek istiyorum adı damızlıksa yüzünün akıyla çıkmalı.


Ona şunu söylemek istiyorum. " SENİ DAİMA SEVECEĞİM".





4 yorum:

Adsız dedi ki...

arı ile konuşur gibi yazılmış
kafkas gerçekten çok iyi arıdır

hakan sakınmaz
artvin

Taşkın ÖZŞAHİN dedi ki...

SUPER BİR YAZI İDİ
fakat
bana sorsalarki
kafkasmı yoksa karadeniz arısımı desen
ben karadeniz arısı derim o daha seri ve atak
başarılar

Adsız dedi ki...

Bu resimde görülen kovandan 16 çerçeve bal aldım. Performansı beni memnun etti sayılır.

Eleştireceğim herhangi bir yönünü göremedim.Sakin mizaçlı, bakımı kolay verimli bir arı.

Sonuç olarak; Karadenizde çok güzel iş yapar.

murat dedi ki...

Taşkın Bey, bu arıdan sonbaharda 3 kovana destek verip ayrıca 2 ye böldüm.

Size tavsiye ederim denemenize bile gerek yok. Bence direk bala çalıştırabilirsiniz.